14 września 2011

batoniki śniadaniowe


Super szybkie, super pyszne, super zdrowe batoniki owsiane.
Przepis pochodzi z z blogu Moje Wypieki (z małymi zmianami)

Składniki:
  • 1 puszka mleka zagęszczonego słodzonego (397 g)(u mnie niesłodzone)
  • 250 g płatków owsianych (nie błyskawicznych)
  • 75 g wiórków kokosowych
  • 100 g suszonej żurawiny(ja dałam rodzynki i papaje)
  • 125 g mieszanki nasion (słonecznik, dynia, sezam)
  • 125 g niesolonych fistaszków ( dałam trochę więcej :) )
Mleko zagęszczone lekko podgrzać. W naczyniu wymieszać wszystkie pozostałe składniki, dolać ciepłego mleka, dobrze wymieszać.
Formę o wymiarach 23 x 33 cm wyłożyć papierem do pieczenia, na to wyłożyć przygotowaną mieszankę (nie wciskać mocno w dno, ani nie wciskać w ogóle - batony będą zbyt twarde), wyrównać.
Piec około 1 godziny w temperaturze 130ºC. Po około 15 minutach od wyjęcia pokroić. Nie wcześniej bo będą się kruszyć.

Smacznego!!



2 komentarze:

  1. Za kupnymi nie przepadam, ale takie z pewnością przypadłyby mi do gusty. Świetnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajna opcja na drugie śniadanie do szkoły albo do pracy. Jestem zwolenniczką takich domowych przekąsek i często korzystam z przepisów na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/
    żeby przygotować coś pysznego dla swojej rodzinki. Są tam bardzo proste ale też bardziej zaawansowane przepisy więc polecam wszystkim wielbicielom słodyczy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję