8 lutego 2011

Prosty chleb z ziarnami




Przepis na ten chleb wypatrzyłam już dawno na tym blogu. Chlebek robi się bardzo szybko i równie szybko się go zjada :) a ostatnio robi furorę u koleżanek mojej mamy.

Składniki:
  • 1 kg mąki krupczatki 
  • 6 łyżek siemienia lnianego 
  • 6 łyżek łuskanego słonecznika 
  • 1 szklanka otrąb pszennych lub żytnich 
  • 3 łyżki sezamu 
  • 2 łyżki pestek dyni 
  • 1,5 łyżki soli 
  • 3 łyżek cukru 
  • 5 dag świeżych drożdży 
  • 1 litr wody 
Mąkę, ziarna( ja daje te które mam w domu, można tez dodać np.orzechy) sól, cukier i pokruszone drożdże wymieszać dokładnie. Zalać ciepłą wodą i wyrobić ciasto (ja mieszam wszystko łyżką bo ciasto jest luźne,) Odstawić do wyrośnięcia na 20 minut. Ponownie mocno zamieszać (dalej ciasto będzie luźne) i przełożyć do 2 natłuszczonych foremek keksowych (9 x 28 cm). Odstawić do wyrośnięcia na około 20 minut).
Piec +/-50 minut w temperaturze 210-220 ºC.
Smacznego!!

1 komentarz:

  1. W sumie każdy chleb który zrobimy sami jest moim zdaniem o niebo lepszy niż ten kupiony w sklepie. Ja bardzo często i zarazem chętnie korzystam z przepisów https://basiazsercem.pl/ ponieważ jestem wielką fanką wszystkiego co mączne. Oczywiście sama również robię i piekę swój chleb, gdyż taki jest najpyszniejszy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję