25 października 2011

Pierogi ruskie


Składniki na farsz:
  • 4 średniej wielkości ziemniaki
  • 300 g białego sera
  • duża cebula
  • sól,pieprz
Ziemniaki gotujemy w łupinkach. Do obranych i ostudzonych ziemniaków dodajemy biały ser i mielimy wszystko w  maszynce. Cebulę kroimy w kostkę i smażymy do momentu aż będzie miała piękny złoty kolor. Podsmażoną cebulę razem z tłuszczem, sól i pierz(dużo:)) dodajemy do masy ziemniaczano-serowej.Wszystko razem dokładnie mieszamy.

Przepis na ciasto pierogowe znajdziecie tutaj
Ciasto wałkujemy na cienki placek, za pomocą np.szklanki wycinamy kółka. Nakładamy farsz (ok 1 łyżeczkę) i  zlepiamy. Do gotującej się osolonej wody wrzucamy pierogi. W chwili gdy wypłyną wyjmujemy je na talerz i polewamy podsmażoną cebulką.
Smacznego!!

4 komentarze:

  1. Moje ulubione :) Jutro na obiad, ale z paczki. Takie też kiedyś sama zrobię, jak znajdę czas!

    OdpowiedzUsuń
  2. Oo i widzę, że obie w swoich przepisach podkreśliłyśmy, że pieprzu musi być DUŻO :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio też robiłam ruskie, ale Twoje wyglądają tak apetycznie, że chyba znowu nabrałam ochoty na pierożki. :)

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pierogi ruskie uwielbiam! choć sama nigdy nie robiłam. zawsze jak przyjeżdżam do mamy królują na stole - ona robi niezastąpione! choć ja mogłabym w końcu spróbować upichcić :) a te Twoje z cebulką... aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję