20 listopada 2011

Ciasto czekoladowe


Robiłam je już wielokrotnie i mogę zapewnić, że jest to ciasto które zawsze się udaje a do tego jest niesamowicie wilgotne i czekoladowe.
Przepis znalazłam już dawno w sieci, niestety nie pamiętam strony :(

Składniki:
  • 3 szklanki mąki 
  • 2 szklanki cukru(ja dałam mniej)
  • 0,5 szklanki kakao
  • 1 łyżeczki sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka soli
  • 2 szklaki gorącej wody
  • 3/4 szklanki oleju
  • 2 łyżki octu
  • 1 łyżka kawy rozpuszczalnej
  • aromat waniliowy
  • owoce np.gruszki, śliwki, nektarynki, maliny
Sposób przygotowania jest podobny do tego na muffinki. W jednym pojemniku mieszamy wszystkie suche składniki tzn.mąkę, cukier, kakao, sodę, proszek do pieczenia, sól. Do drugiego dodajemy wodę, kawę, olej, ocet i aromat i ze sobą łączymy. Do suchych składników dodajemy mokre i mieszamy. Tak przygotowane ciasto wlewamy do natłuszczonej i wyłożonej papierem do pieczenia foremki o wymiarach 10x23cm. Wierzch ciasta posypujemy ok. 2 łyżkami cukru i układamy owoce. Pieczemy w temperaturze 180 C, circa(about) 40 min (najlepiej sprawdzać patyczkiem).
Smacznego!!

8 komentarzy:

  1. Idealnie odgania szarości za oknem :D
    Czekolada w wypiekach rządzi! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w domu też się zjadamy dziś kakaowym ciastem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. oj pyszne! siedze na kanapie i nie mogę się ruszyć. jakbym na deser zjadła Twoje ciacho to bym chyba pękła :) a wiesz, że ja jeszcze nigdy nie piekłam ciasta czekoladowego? wstyd!

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy nadaje się, aby przełożyć je kremem? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sądzę że można spróbować. Ja nigdy nie próbowałam przekładać go kremem bo dla mnie jest wystarczająco wilgotne i nie jestem pewna czy uda się je ładnie przekroić.

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie wiem nawet skąd i dlaczego, ale dla mnie ciasto czekoladowe jest zdecydowanie najlepszym deserem jaki może być. Tym bardziej jak zrobię muffinki czekoladowe https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/muffinki-czekoladowe-z-cukierkami-z-mieszanki-wedlowskiej/ to wiem iż dodając cukierki z mieszanki wedlowskiej będą smakowały jeszcze lepiej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję