26 grudnia 2011

Tarta Mocha


Przepyszne lekkie nie za słodkie ciasto, które nawet mnie jako osobie która ciasta na bazie śmietanki omija (niestety zawsze coś było z nimi nie tak ).
A jednak tym razem się udało i choć nie wygląda tak piękne jak w oryginale (przepis tutaj) to mogę zapewnić że smakuje fantastycznie!!

Składniki  tortownica 20cm. Moja miała średnicę 23 cm(w nawiasach podaję ile dałam na moją formę)
Spód:
• 140 g herbatników digestive z ciemną czekoladą ( dałam 188g herbatników San z czekoladą)
• 2 łyżki drobnego cukru
• 70 g masła, roztopionego (dałam 100 g)

Masa:
• 2 płaskie łyżeczki kawy rozpuszczalnej espresso
• 2 łyżki gorącej wody
• 300 ml dobrze schłodzonej śmietany kremówki wysokoprocentowej (najlepiej 36%)( u mnie 600 mln 30%)
• 200 g białej czekolady (200 g gorzkiej i 100 białej)

Spód: Herbatniki dokładnie pokruszyć, wymieszać z cukrem i roztopionym masłem. Masą wyłożyć dno (ewentualnie dodatkowo także boki)formy. Docisnąć masę do formy, wstawić do lodówki.
Masa: W filiżance rozpuścić kawę w gorącej wodzie - ostudzić. Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej: połamać na kostki, włożyć do miseczki, miskę ustawić na garnku z lekko gotującą się wodą, mieszać aż czekolada się rozpuści - ostudzić. Ubić śmietankę, następnie zmiksować (bardzo krótko) z rozpuszczoną i ostudzoną kawą. Wymieszać łyżką z roztopioną czekoladą.
Masę przełożyć do formy, wyrównać powierzchnię i wstawić do lodówki do stężenia, na minimum 3 godziny, ale najlepiej na noc. Wyjąć z lodówki na 10 minut przed pokrojeniem aby spód nieco zmiękł. Przed samym podaniem udekorować np. bitą śmietaną.

Smacznego!







6 komentarzy:

  1. Wygląda świetnie. Skusiłabym się, może nie dzisiaj bo już nic nie zmieszczę, ale może jutro ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne to ciacho! :)
    Warto się przełamać do śmietanki! :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego smacznego w nadchodzącym 2012!

    Życzenia

    OdpowiedzUsuń
  4. Ślinka cieknie. Lubię takie "puchowe" ciacha ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję