23 września 2013

Ciasto marchewkowe z polewą toffi


Ciasto jest bardzo wilgotne i nie za słodkie. Dodanie przypraw korzennych sprawia, że ciasto jest lekko rozgrzewające, idealne na jesienna porę roku.
W oryginalnym przepisie były orzechy i cukier brązowy który zastąpiłam zwykłym cukrem a i tak ciasto wyszło przepyszne.
Gorąco polecam! Przepis pochodzi z blogu pieprz czy wanilia

Składniki :

  • 3 jaja średniej wielkości
  • 180g cukru150ml oleju słonecznikowego
  • 230g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 ½ łyżeczki cynamonu
  • ½ łyżeczki imbiru sproszkowanego
  • ½ łyżeczka przyprawy do piernika
  • szczypta soli
  • ok. 250g surowej marchwi ( ok 3-4 sztuki średniej wielkości )


Sos toffi:
  • 40g masła
  • 50g śmietanki (36 lub 30%)
  • 50g brązowego cukru ( użyłam białego)
  • szczypta soli

Ciasto:
Marchewki zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Połączyć ze sobą mąkę, proszek do pieczenia, sól i przyprawy. Jaja ubić z cukrem, stopniowo dodawać olej a na końcu mąkę. Do przygotowanej masy dodać startą marchewkę i wymieszać.
Ciasto wlać do foremki wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą.
Wstawić do nagrzanego piekarnika do 180 C na ok 45-50 min. Najlepiej sprawdzać czy ciasto jest już gotowe patyczkiem.

Sos:
Wszystkie składniki sosu umieszczamy w garnuszku i gotujemy na małym ogniu do chwili aż sos ładnie zgęstnieje. Sos należy często mieszać, aby się nie przypalił.

Na wystudzone ciasto wlewamy lekko przestudzony sos.
Smacznego !!


16 komentarzy:

  1. Już czuję jej smak i do tego toffi, niebo w gębie.
    Serdecznie zapraszam do mnie kociolek-pysznosci.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi narobiłaś smaka!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry,
    Proszę o kontakt na adres kontakt@blog-media.pl w celu umożliwienia przekazania informacji o możliwości współpracy
    pozdrawiam
    Magda

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny blog. Oczywiście że obserwuje

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis wygląda naprawdę kusząco ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię ciasto marchewkowe, ale nigdy nie robiłam z polewą:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastycznie, że dodałaś imbir i cynamon��

    OdpowiedzUsuń
  8. Ho, ho, ho. ale pokusa! Ciasta marchewkowe biorę w ciemno:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zaskoczyłaś mnie polewą z tofi nigdy nie próbowałam ;) Super pomysl ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej, świetny post i ogólnie super blog! ;)
    Obserwuję!
    Zapraszam cię również do siebie i do obserwacji oraz do zapisania się do newslettera! Nowy blog ale wiele czeka . Blog o wszystkim, głównie poradnik, każdy znajdzie coś dla siebie.
    https://poradyracjonalistki.blogspot.com/2019/09/historia-z-mojego-zycia-powrot-nowosci.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Całkiem niedawno miałam okazję po raz pierwszy spróbować podobnego ciasta i muszę powiedzieć że faktycznie jest smaczne. Jednak jeżeli mam do wyboru jeszcze czekoladowe brownie https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ to przede wszystkim wolę je. Dla mnie smak czekolady jest zdecydowanie numerem jeden.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto wyszło rewelacyjne. Podałam je ostatnio moim gościom i każdy był nim zachwycony :). Wypiek polecam serwować zawsze na szklanej paterze. Oprócz niej przydają mi się też takie akcesoria jak nożyk do krojenia ciast oraz łopatka. Oba sztućce zakupiłam swego czasu na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/sztucce/sztucce-do-serwowania-potraw i od tamtej pory zawsze posługuje się nimi podczas przygotowywania domowych wypieków.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję