26 maja 2013

Tarta z brokułami i serem



Składniki:
Ciasto kruche:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 125 g masła
  • 1/2 łyżeczki soli
  • ok 3-4 łyżek zimnej śmietany np. 18%
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Farsz:
  • 1 brokuł ok 500g
  • 120g sera typu feta
  • 3 jaja
  • 100 mln śmietany 18%
  • 3-4 łyżki sera np. gouda
  • sól, pieprz
  • garść płatków migdałowych
Przygotowanie:
  1. Mąkę przesiewamy razem z proszkiem do pieczenia.
  2. Dodajemy sól, miękkie masło i zagniatamy ciasto, dodając stopniowo śmietanę. 
  3. Ciasto powinno być elastyczne i miękkie.
  4. Wstawiamy do lodówki na. ok 30 min
  5. Brokuł podzielić na mniejsze różyczki i ugotować w osolonej wodzie (ok 4min.)
  6. Jaja wymieszać ze śmietaną , solą i pieprzem
  7. Nagrzać piekarnik do 180C.
  8. Ciasto wyjąć  z lodówki i wyłożyć nim formę wysmarowaną masłem, wstawić do piekarnika na ok 15 min.
  9. Na lekko podpieczony spód wyłożyć brokuły i ser feta pokrojony w kostkę.
  10. Zalać masą jajeczną, posypać startym żółtym serem i płatkami migdałów
  11. Piec ok 30-40 min w temperaturze 180C.
Smacznego!!



27 komentarzy:

  1. ojj ta tarta na pewno by mie smakowała :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Tarta bardzo apetyczna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam brokuły i ser feta więc dla mnie to połączenie idealne:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę się oprzeć i upiekę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale numer! U ciebie tarta z brokułami a u mnie ze szparagami. Ale podobnie wyglądają! Kocham brokuły miłością całoroczną. Aż dziw, że wcześniej nie wpadłam na ten pomysł. Dzięki za inspiracje:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zrobię taki z kalafiorem, bo mam ogromnego i nie wiem cóż nim zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, postanowiłam Cię nominować do Liebster Blog Award :)
    http://kuchniaann.blogspot.com/2013/07/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Szanowni Państwo,
    w imieniu marki Almette chciałbym serdecznie zaprosić do wzięcia udziału w konkursie "Almette. Inspirujący Smak Natury". Do wygrania kulinarna podróż do Toskanii! Wystarczy chwila na stworzenie przepisu z użyciem ulubionego serka Almette, a to może Ty poczujesz smak słonecznej Italii!
    Szczegóły oraz regulamin znajduje się tutaj: https://apps.facebook.com/inspirujacy-smak/?fb_source=bookmark_apps&ref=bookmarks&count=0&fb_bmpos=2_0

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozdrawiam serdecznie i gratuluję smacznego bloga!

    Chciałabym zaprosić Ciebie na stronę znajdzprzepisy.pl oraz do dodania swojego bloga na listę TOP BLOGI, gdzie dołączyło już ponad 1400 blogerów z Polski! Nasze strony są już dostępne w 37 krajach i jesteśmy drugą co do wielkości wyszukiwarką przepisów kulinarnych na świecie!

    Byłoby mi bardzo miło, jakby i Twoje przepisy znalazły się u nas i tym samym trafiły do jeszcze większego grona odbiorców :)
    Aby znaleźć się na liście Top Blogi wystarczy tylko zarejestrować swój blog tutaj: http://www.znajdzprzepisy.pl/dodaj-blog

    Życzę miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  10. jedno z moich ulubionych połączeń smaków, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam dzisiaj tarte Pani przepisu, dodałam tylko mąkę pełnoziarnistą. Wyszła pysznie! Pozdrawiam i dziękują za inspirację ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. rewelacyjny przepis, gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super przepis. Też zamieniłam mąkę pszenną na pełnoziarnistą. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  14. jaki rozmiar blaszki jest tej tarty?

    OdpowiedzUsuń
  15. no i pierwsza tarta zaliczona:) pycha! teraz czas na tartę z innymi składnikami:)

    OdpowiedzUsuń
  16. czy ciasto nie trzeba obciążyć np. fasolą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ale nie trzeba, ja przeważnie nie obciążam niczym tylko zostawiam więcej ciasta na rancie formy żeby się nie zsunęło. Tartę można również zrobić bez wcześniejszego podpiekania spodu, wtedy musisz po prosu dłużej ją piec.

      Usuń
  17. wspaniała, a dziś jeszcze takie słońce, że takie jedzenie smakuje najlepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zrobiłam dzisiaj tę tartę na obiad, pyszne ciasto, jedynie co musiałam zmienić to czas pieczenia do 45 min, bo wcześniej mieszanka jajek ze śmietaną ciągle nie była ścięta ;) I dodałam jeszcze zioła prowansalskie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Robiłam tą tartę, była pyszna, ale niestety spód ciasta wyszedł jakiś zakalcowaty:( Nie wiem czemu, bo robiłam wszystko zgodnie z przepisem:(

    OdpowiedzUsuń
  20. Genialana tarta! Pyszna i bardzo łatwa w przygotowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajna tarta, zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję