7 listopada 2012

Krem z dyni




Zupa, którą zrobiłam jest bardzo kremowa, gęsta, wyrazista w smaku i ma przepiękny kolor.


Składniki:

  • 1 kg dyni
  • 2-3 średnie ziemniaki pokrojone w kostkę
  • 1 średnia cebula
  • ząbek czosnku
  • 2 marchewki
  • przyprawy wg uznania u mnie były to: kolendra, sól, pieprz, curry, słodka papryka, tymianek, cukier
  • oliwa z oliwek
  • niecałe 2 szklanki wody 


Pokrojoną dynię i marchewkę wstawiłam na ok 20 min do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.
Na oleju lekko podsmażyłam cebulę pokrojoną w kostkę i czosnek. Następnie dodałam ziemniaki, dynię i marchewkę chwilę smażyłam. Podsmażone warzywa przełożyłam do garnka, zalałam wodą i dodałam przyprawy. Całość gotowałam ok 20 min na małym ogniu. Gdy warzywa były miękkie. Zupę zmiksowałam na krem.
Podałam zupę z łyżką śmietany, odrobiną oliwy z oliwek i koperkiem (chyba lepsza byłaby pietruszka). 

Smacznego!!





4 komentarze:

  1. uwielbiam - jeszcze odrobina curry i jestem w niebie!

    OdpowiedzUsuń
  2. mi taki nie wyszedł:-(pysznie wygląda:-)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję :) widzę, że też masz te urocze miseczki z Flo :) ja mam w wersji połówkowej :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję