26 maja 2013

Tarta z brokułami i serem



Składniki:
Ciasto kruche:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 125 g masła
  • 1/2 łyżeczki soli
  • ok 3-4 łyżek zimnej śmietany np. 18%
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Farsz:
  • 1 brokuł ok 500g
  • 120g sera typu feta
  • 3 jaja
  • 100 mln śmietany 18%
  • 3-4 łyżki sera np. gouda
  • sól, pieprz
  • garść płatków migdałowych
Przygotowanie:
  1. Mąkę przesiewamy razem z proszkiem do pieczenia.
  2. Dodajemy sól, miękkie masło i zagniatamy ciasto, dodając stopniowo śmietanę. 
  3. Ciasto powinno być elastyczne i miękkie.
  4. Wstawiamy do lodówki na. ok 30 min
  5. Brokuł podzielić na mniejsze różyczki i ugotować w osolonej wodzie (ok 4min.)
  6. Jaja wymieszać ze śmietaną , solą i pieprzem
  7. Nagrzać piekarnik do 180C.
  8. Ciasto wyjąć  z lodówki i wyłożyć nim formę wysmarowaną masłem, wstawić do piekarnika na ok 15 min.
  9. Na lekko podpieczony spód wyłożyć brokuły i ser feta pokrojony w kostkę.
  10. Zalać masą jajeczną, posypać startym żółtym serem i płatkami migdałów
  11. Piec ok 30-40 min w temperaturze 180C.
Smacznego!!



27 komentarzy:

  1. ojj ta tarta na pewno by mie smakowała :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Tarta bardzo apetyczna :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam brokuły i ser feta więc dla mnie to połączenie idealne:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę się oprzeć i upiekę :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale numer! U ciebie tarta z brokułami a u mnie ze szparagami. Ale podobnie wyglądają! Kocham brokuły miłością całoroczną. Aż dziw, że wcześniej nie wpadłam na ten pomysł. Dzięki za inspiracje:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zrobię taki z kalafiorem, bo mam ogromnego i nie wiem cóż nim zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, postanowiłam Cię nominować do Liebster Blog Award :)
    http://kuchniaann.blogspot.com/2013/07/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  8. jedno z moich ulubionych połączeń smaków, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam dzisiaj tarte Pani przepisu, dodałam tylko mąkę pełnoziarnistą. Wyszła pysznie! Pozdrawiam i dziękują za inspirację ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. rewelacyjny przepis, gorąco polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis. Też zamieniłam mąkę pszenną na pełnoziarnistą. Polecam

    OdpowiedzUsuń
  12. jaki rozmiar blaszki jest tej tarty?

    OdpowiedzUsuń
  13. no i pierwsza tarta zaliczona:) pycha! teraz czas na tartę z innymi składnikami:)

    OdpowiedzUsuń
  14. czy ciasto nie trzeba obciążyć np. fasolą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można ale nie trzeba, ja przeważnie nie obciążam niczym tylko zostawiam więcej ciasta na rancie formy żeby się nie zsunęło. Tartę można również zrobić bez wcześniejszego podpiekania spodu, wtedy musisz po prosu dłużej ją piec.

      Usuń
  15. wspaniała, a dziś jeszcze takie słońce, że takie jedzenie smakuje najlepiej:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam dzisiaj tę tartę na obiad, pyszne ciasto, jedynie co musiałam zmienić to czas pieczenia do 45 min, bo wcześniej mieszanka jajek ze śmietaną ciągle nie była ścięta ;) I dodałam jeszcze zioła prowansalskie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Robiłam tą tartę, była pyszna, ale niestety spód ciasta wyszedł jakiś zakalcowaty:( Nie wiem czemu, bo robiłam wszystko zgodnie z przepisem:(

    OdpowiedzUsuń
  18. Genialana tarta! Pyszna i bardzo łatwa w przygotowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajna tarta, zapisuję do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Akurat w takim daniu najbardziej podoba mi się to, że można je przygotować dosłownie w ciągu chwili. Zresztą gdy ja jeszcze dodatkowo korzystam z porad od https://basiazsercem.pl/ to tutaj już raczej nie będzie nic do zepsucia. Już tylko od nas zależy co takiego włożymy w środek jako wypełnienie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję